Zprávy

Setkání zástupců FrMolu

 

25.-28.10. 2002 Brno, klášter kapucínů

 

Přítomní:

 

za frant. rodinu: Romuald OFMCap., Jiří OFM, Sebastian OFMConv., Petr Alexa OFS, Kateřina SMFO, za Brno: Zdeněk (Abbé), Zuzka, za Prahu: Libor Nedoma, za Plzeň: Petra Nová (Piccolina), za Opavu: Jiří Stosek, za Olomouc: Jitka Fujeríková (Kyty), za Liberec a Hradec nikdo, za zásluhy: Jana Hermanová.

 

Pátek. Setkání začalo ve velmi skromném počtu v 17 hodin mší a posléze nešporami v kostele Nalezení sv. Kříže, na něž navazovala večeře. Představování sebe a společenství, která kdo zastupuje, začalo se zpožděním až po 20. hodině, neboť se čekalo, až dojedeme mi Plzeňáci - to ale není nic proti zpoždění, se kterým začala tichá adorace (2230).

 

Sobota. Začínalo se ranními chválami v 730. V devět jsme znovu představovali sebe a svá společenství, neboť přes noc dorazili další tři z nás. Já jsem si psal poznámky, abych opravil údaje na internetu. Nicméně prosím každé společenství, aby o sobě něco napsalo (jako pozvánku na web).

 

V deset začalo třetí kolo představování, tentokrát o tom, jak vypadá program setkávání jednotlivých společenství. V 1115, po krátké přestávce, konečně došlo na hodnocení akcí (ne-)konaných od února 2002 dle zápisu z minulého setkání zástupců. Ve 1215             jsme se pomodlili, poobědvali a pak byla možnost umýt nádobí, vycházky, siesty, dospání, kafe s prohlížením fotek, či něčeho ještě zbožnějšího. V 1515 jsme ještě hodinu pokračovali v hodnocení akcí a pak přistoupili k plánování příštích:

 

a)      Příští setkání zástupců: 7.-9. února 2003 v Liberci nebo Uherském Hradišti - aby se ho mohli zúčastnit zástupci vznikajících (doufejme) místních společenství. Prosím všechny, kterých by se to mohlo týkat, aby se k oběma variantám vyjádřili!

 

b)      Vzhledem k tomu, že jarní a podzimní termíny Chýšek příliš nevyhovují z důvodů školy, vypadá to tak, že si většina společenství udělá chýšky v zimě - hned, jak se domluví na přesném termínu, je prosím, aby mi to dali vědět.

 

c)      Poustevnický týden (resp. „maxichýšky“): Gruna, 14.-20. července;

 

d)      Žebrání: 21.-26. července;

 

e)      Celoevropské setkání SFŘ (EUFRA): Rumunsko, 3.-17. srpna;

 

f)       Celostátní setkání Františkánské mládeže: Hájek, 19.-24. srpna (prac. název: „Cvilín v Čechách“ - jeho záměrem není konkurovat Cvilínu, ale udělat něco pro ty, pro které je Opava příliš vzdálená.) Na prvním takovém setkání v Rančířově (2001) jsme se domluvili, že by to měla být akce „dovnitř“, abychom se poznali z jednotlivých společenství. Zatím to tak bohužel nefungovalo, proto bylo navrženo, aby se mezi sebou navštívila sousední společenství - když se lidé budou znát alespoň s někým, tak snad budou mít větší chuť na setkání přijet. Zároveň jsme se domluvili, že akci otevřeme „navenek“ a pokusíme se ji udělat ve spolupráci s celou Františkánskou rodinou (sejde se 27.11.) více atraktivní. Kostra programu se může převzít z Gruny, Jiří se pokusí pozvat přednášející a nějaké kapely (již přislíbila MPK z Kroměříže a jazzband Jana Kř. Nováka). Jana zjistí právní normy ohledně hygieny a s Liborem vyrobí pozvánky a zajistí reklamu. Hájek je bývalý františkánský klášter v malém lesíku 10 km od Prahy, je zde nejstarší Loreta v Čechách, vytápěný velký refektář, spousta nezařízených místností a pět záchodů.

 

g)      Oslava svátku sv. Františka: Plzeň, 3.-5. října;

 

S přestávkou na mši, večerní chvály a večeři jsme vydrželi (bez Opaváků a s. Kateřiny, kteří museli odjet) až téměř do půlnoci, pak (tj. se zpožděním více jak tříhodinovým) šla většina adorovat - tentokrát byly součástí též přímluvy.

 

Neděle – Pondělí. Po ranních chválách v 730 odjel Petr. Ostatní se nasnídali a šli se projít na hrad Špilberg a pak se zúčastnili mše východního obřadu (trvala hodinu a půl). Po obědě jsme odjeli my Plzeňáci, pro zbylých šest měl povídání o nedávno svatořečeném Padre Piovi br. Kajetán OFMCap, pak chvíli Romuald, který následovně popsal závěr setkání: „Královsky jsme povečeřeli a teprve potom šli do ,multikina´ (místní hrobky) na prohlídku završenou nešporami za zemřelé. Následoval volný program - povídání, hra na různé hudební nástroje, prohlížení náboženských statistik, vymýšlení motivů na výrobu svíček, noční picnic... až do časných hodin. Po skromném spánku Jana odjížděla brzy, Libor až po obědě. S ním jsme ještě absolvovali exkursi do historické knihovny.“

 

 zapsal br. Jiří